Προσοχή! Τα cookies χρησιμοποιούνται σε αυτόν τον ιστότοπο για να παρέχουν την καλύτερη εμπειρία χρήστη. Αν συνεχίσετε, υποθέτουμε ότι συμφωνείτε να λαμβάνετε cookies από αυτόν τον ιστότοπο. OK

Προδιαγραφές Λιπαντικών κατά API, ACEA & OEM.

 Οι προδιαγραφές των λιπαντικών αλλάζουν !!!
Η AUTOTEC - ΔΟΥΜΑΣ σας εξηγεί τις αλλαγές , 
για να επιλέγετε με σιγουριά το κατάλληλο λάδι!
   Oι προδιαγραφές των λαδιών κινητήρα αλλάζουν.
Ο ACEA (Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτου) ως εκπρόσωπος 
των μεγάλων Ευρωπαίων Κατασκευαστών, εισήγαγε 
ένα νέο πλαίσιο προδιαγραφών και κατηγοριών για τα λάδια του κινητήρα.
Με το νέο πλαίσιο πρέπει να συμμορφωθούν όλοι οι κατασκευαστές λαδιών 
που χρησιμοποιούν προδιαγραφές ACEA για τα προϊόντα τους.
Βάσει των νέων προδιαγραφών (που παρουσιάζονται αναλυτικά παρακάτω), 
οι δοκιμές κινητήρων που χρησιμοποιούνται για την πιστοποίηση λαδιών 
κατά ACEA 
γίνονται ακόμα πιο απαιτητικές, για να ανταποκρίνονται στα νέα δεδομένα 
όπως : 
τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις στις μεθόδους σχεδίασης 
και κατασκευής κινητήρων όπως λ.χ. η μείωση των λειτουργικών ανοχών. 
τη χρήση νέων υλικών και πιο ανθεκτικών εξαρτημάτων. 
την αύξηση της ειδικής ισχύος που αποδίδουν οι κινητήρες 
την Ευρωπαϊκή Περιβαλλοντική Νομοθεσία αναφορικά 
με την εκπομπή καυσαερίων και τα παρατεταμένα διαστήματα αλλαγής λαδιού. 
Ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) 
απαρτίζεται από μεγάλες βιομηχανίες που παράγουν αυτοκίνητα 
σε Ευρώπη και Ιαπωνία. 
Οι προδιαγραφές του ACEA είναι πιο κοντινές στις Ευρωπαϊκές συνθήκες οδήγησης 
& γενικά είναι αυστηρότερες από τις αντίστοιχες αμερικάνικες. 
------
Κατηγοριοποιούν τις εφαρμογές των λιπαντικών με λατινικά γράμματα : 
Για κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, 
σε επιβατικά και ελαφρά φορτηγά αυτοκίνητα 
-------------
Α1/Β1 : Για κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, ειδικά σχεδιασμένους 
για χρήση χαμηλού ιξώδους / χαμηλής τριβής. 
Α3/Β3 : Για γενική χρήση σε μεγάλη γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου. 
Τυπικά χρησιμοποιείται σε παλαιότερα οχήματα. 
Α3/Β4 : Για βενζινοκινητήρες υψηλής απόδοσης 
και πετρελαιοκινητήρες άμεσου ψεκασμού, 
κατάλληλο επίσης και για εφαρμογές που υπάγονται στην Α3/Β3. 
Α5/Β5 : Για παρατεταμένα διαστήματα αλλαγής σε κινητήρες 
υψηλής απόδοσης, βενζίνης και πετρελαίου, 
σχεδιασμένους ειδικά για χρήση λαδιού χαμηλού ιξώδους / χαμηλής τριβής. 
Προσφέρει οικονομία καυσίμου 2,5% σε σχέση με ένα λάδι 15W-40. 
Α7/Β7 : Για λιπαντικά κινητήρα που προορίζονται για χρήση σε εκτεταμένα 
διαστήματα αποστράγγισης λαδιού σε επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρείς 
βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες DI σχεδιασμένοι για λιπαντικά κινητήρων 
χαμηλού ιξώδους με ιξώδες HTHS από 2,9 έως 3,5 mPas. 
Συγγενής έως A5/B5 αυτά τα λιπαντικά κινητήρα παρέχουν επίσης προστασία 
προανάφλεξης και φθοράς χαμηλής ταχύτητας για υπερτροφοδοτούμενη βενζίνη
 DI κινητήρες καθώς και προστασία από εναποθέσεις συμπιεστή στροβιλοσυμπιεστή (TCCD) 
για σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες DI. 
 Τα λάδια είναι ακατάλληλα για χρήση σε ορισμένους κινητήρες. 
 συμβουλευτείτε το εγχειρίδιο/εγχειρίδιο κατόχου του οχήματος 
OEM σε περίπτωση αμφιβολίας.
-----
C1 Low / Mid SAPS για οχήματα εξοπλισμένα με συστήματα 
επεξεργασίας καυσαερίων (καταλύτες / φίλτρα σωματιδίων) με χαμηλό HTHS 
απόδοσης κινητήρες πετρελαίου, με υψηλής απόδοσης αντιρρυπαντικά συστήματα, 
όπως τριοδικούς καταλύτες και φίλτρα σωματιδίων. 
Χαμηλή περιεκτικότητα θειούχου τέφρας (<0,5%)  
C2 Mid SAPS με χαμηλό HTHS
Για χρήση σε υψηλής απόδοσης κινητήρες πετρελαίου, 
με υψηλής απόδοσης αντιρρυπαντικά συστήματα, όπως τριοδικούς καταλύτες 
και φίλτρα σωματιδίων. 
Χαμηλή περιεκτικότητα θειούχου τέφρας (<0,8%) 
C3 Mid SAPS με υψηλό HTHS :  
Για χρήση σε υψηλής απόδοσης κινητήρες πετρελαίου, 
με υψηλής απόδοσης αντιρρυπαντικά συστήματα, όπως τριοδικούς 
καταλύτες και φίλτρα σωματιδίων. 
Χαμηλή περιεκτικότητα θειούχου τέφρας (<0,8%) 
C4 Low SAPS με υψηλό HTHS
Για χρήση σε υψηλής απόδοσης κινητήρες πετρελαίου, 
με υψηλής απόδοσης αντιρρυπαντικά συστήματα, όπως τριοδικούς 
καταλύτες και φίλτρα σωματιδίων.
Χαμηλή περιεκτικότητα θειούχου τέφρας (<0,5%) 
C5 Mid SAPS με πολύ χαμηλό HTHS : Για χρήση σε υψηλής απόδοσης 
κινητήρες πετρελαίου, με υψηλής απόδοσης αντιρρυπαντικά συστήματα, 
όπως τριοδικούς καταλύτες και φίλτρα σωματιδίων. 
Χαμηλή περιεκτικότητα θειούχου τέφρας (<0,8%)  
C6 Mid SAPS με πολύ χαμηλό HTHS : Για βελτιωμένη οικονομία καυσίμου, 
με μεσαίο επίπεδο SAPS, για σύστημα μετεπεξεργασίας . 
Προορίζεται για χρήση σε εκτεταμένα διαστήματα αποστράγγισης λαδιού 
σε επιβατικό αυτοκίνητο και ελαφριά βενζίνη και ντίζελ DI κινητήρες 
σχεδιασμένοι και εγκεκριμένοι από OEM για λάδια κινητήρα 
με ιξώδες HTHS τουλάχιστον 2,6 mPas. 
Σε σχέση με το C5 αυτά τα λιπαντικά κινητήρα παρέχουν επίσης προστασία 
προανάφλεξης χαμηλής ταχύτητας και προστασία από τη φθορά 
για υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες DI, 
όπως καθώς και προστασία από εναποθέσεις συμπιεστή στροβιλοσυμπιεστή (TCCD) 
για σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες DI
-----

Για βαρέα επαγγελματικά οχήματα 

E1 : Δεν ισχύει πλέον
Ε2 : Δεν ισχύει πλέον. Απλή βασική προδιαγραφή για βαρέα οχήματα. 
Ε3 : Δεν ισχύει πλέον. Βελτιωμένη προστασία και αυξημένα διαστήματα 
αλλαγής σε σχέση με την Ε2.Παρόλα αυτά μπορεί να χρησιμοποιηθεί περιορισμένα.  
Ε4 : Βελτιωμένη προστασία και αυξημένα διαστήματα αλλαγής 
σε σχέση με την Ε3. Κατάλληλη για κινητήρες Euro V. 
E5 : Δεν ισχύει πλέον. Βελτιωμένη προστασία και αυξημένα 
διαστήματα αλλαγής σε σχέση με την Ε3. Την διαδέχτηκε η Ε7. 
Ε6 : Χαμηλής εκπομπής ρύπων έκδοση της Ε4, για οχήματα με EGR, 
με ή δίχως DPF και SCR. Κατάλληλη για κινητήρες Euro V. 
E7 : Yψηλότερη απόδοσης εκδοχή της Ε5. Για κινητήρες χωρίς DPF 
και για τους περισσότερους κινητήρες με τεχνολογία EGR & SCR. 
E8 : Κατάλληλη για κινητήρες Euro V. Λάδι που παρέχει εξαιρετικό έλεγχο 
της καθαρότητας του εμβόλου, της φθοράς, της αιθάλης χειρισμός 
και σταθερότητα λιπαντικού. Συνιστάται για κινητήρες ντίζελ υψηλής 
βαθμολογίας πληρούν τις απαιτήσεις εκπομπών Euro I, Euro II, Euro III, Euro IV, 
Euro V και Euro VI και λειτουργεί κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες,
 π.χ. σημαντικά εκτεταμένα διαστήματα αποστράγγισης λαδιού σύμφωνα 
με τις συστάσεις του κατασκευαστή.
 Είναι κατάλληλο για κινητήρες EGR, με ή χωρίς φίλτρα σωματιδίων
 και για κινητήρες εξοπλισμένους με συστήματα μείωσης SCR NOx. 
Ε8 ποιότητα συνιστάται ανεπιφύλακτα για κινητήρες εξοπλισμένους 
με φίλτρα σωματιδίων και είναι σχεδιασμένο για χρήση σε συνδυασμό 
με καύσιμο ντίζελ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. 
Ωστόσο, Οι συστάσεις μπορεί να διαφέρουν μεταξύ των κατασκευαστών κινητήρων, 
επομένως τα εγχειρίδια οδηγού ή/και Εάν έχετε αμφιβολίες, 
πρέπει να συμβουλευτείτε τους αντιπροσώπους.
E9 : Χαμηλής εκπομπής ρύπων έκδοση της Ε7, για οχήματα με EGR, 
με ή δίχως DPF και SCR. Κατάλληλη για κινητήρες Euro V. 
E11 : Λάδι που παρέχει αποτελεσματικό έλεγχο όσον αφορά την καθαρότητα του εμβόλου. 
  Παρέχει επιπλέον εξαιρετικό έλεγχο φθοράς, διαχείριση αιθάλης 
και σταθερότητα λιπαντικού. 
Συνιστάται για κινητήρες ντίζελ υψηλής απόδοσης που πληρούν το Euro I, 
απαιτήσεις εκπομπών Euro II, Euro III, Euro IV, Euro V και Euro VI 
και λειτουργούν κάτω από σοβαρές συνθήκες, π.χ. εκτεταμένα διαστήματα 
αποστράγγισης λαδιού σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή συστάσεις. 
Είναι κατάλληλο για κινητήρες με ή χωρίς φίλτρα σωματιδίων 
και για για τους περισσότερους κινητήρες EGR και για τους περισσότερους κινητήρες
 εξοπλισμένους με συστήματα μείωσης SCR NOx. 
Η Ε11 συνιστάται ανεπιφύλακτα για κινητήρες εξοπλισμένους 
με φίλτρα σωματιδίων και έχει σχεδιαστεί για χρήση 
σε συνδυασμό με καύσιμο ντίζελ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. 
Ωστόσο, οι συστάσεις μπορεί να διαφέρουν μεταξύ κατασκευαστών κινητήρων, 
επομένως θα πρέπει να συμβουλεύονται τα εγχειρίδια οδηγού 
ή/και τους αντιπροσώπους εάν σε αμφιβολία.
--------
  Το Αμερικανικό Ινστιτούτο Πετρελαίου (API) καθορίζει τις αμερικανικές απαιτήσεις
και τα ποιοτικά κριτήρια.
Οι προδιαγραφές καλύπτουν την αγορά βενζινοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων
και των πετρελαιοκίνητων επαγγελματικών ,
ενώ δεν υπάρχει προδιαγραφή για πετρελαιοκίνητα επιβατικά. 

Οι απαιτήσεις API «S» για ανάφλεξη με σπινθήρα (βενζίνη) και «C» για ανάφλεξη με συμπίεση

 (ντίζελ) μπορούν να περιγραφούν εν συντομία ως εξής. 

Οι πιο πρόσφατες ταξινομήσεις API "S" και "C" είναι συμβατές προς τα πίσω και κατάλληλες 

για χρήση στη θέση των προηγούμενων ταξινομήσεων.

Βενζίνη Petrol κατά API

SA - Λάδι χωρίς πρόσθετο. Τώρα ξεπερασμένο.

SB - Ορισμένες αντιοξειδωτικές και αντισκωριακές ιδιότητες. Τώρα ξεπερασμένο.

SC - Πληροί τις απαιτήσεις 1964-1967 των κατασκευαστών αυτοκινήτων. Τώρα ξεπερασμένο.

SD - Πληροί τις απαιτήσεις 1968-1971 των κατασκευαστών αυτοκινήτων. Τώρα ξεπερασμένο.

SE - Πληροί τις απαιτήσεις 1972-1979 των κατασκευαστών αυτοκινήτων. Τώρα ξεπερασμένο.

SF - Πληροί τις απαιτήσεις 1980-1988 των κατασκευαστών αυτοκινήτων. Τώρα ξεπερασμένο.

SG - Πληροί τις απαιτήσεις 1989-1993 των κατασκευαστών αυτοκινήτων. Τώρα ξεπερασμένο.

SH - Πληροί τις απαιτήσεις 1994-1997 των κατασκευαστών αυτοκινήτων. Τώρα ξεπερασμένο.

SJ - Πληροί τις απαιτήσεις 1998-2000 των κατασκευαστών αυτοκινήτων.

SL - Πληροί τις απαιτήσεις 2001-2004 των κατασκευαστών αυτοκινήτων.

SM - Πληροί τις απαιτήσεις 2004-2010 των κατασκευαστών αυτοκινήτων. 

Οι ποιότητες XW-20 και XW-30 έχουν χημικά όρια.

SN - Παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2010, σχεδιασμένο να παρέχει βελτιωμένη 

προστασία από εναποθέσεις υψηλής θερμοκρασίας για έμβολα, πιο αυστηρό έλεγχο λάσπης 

και συμβατότητα στεγανοποίησης. Το API SN με Εξοικονόμηση Πόρων ταιριάζει 

με το ILSAC GF-5 συνδυάζοντας την απόδοση του API SN με βελτιωμένη οικονομία καυσίμου,

 προστασία υπερσυμπιεστή, συμβατότητα συστήματος ελέγχου εκπομπών

 και προστασία κινητήρων που χρησιμοποιούν καύσιμο E85.

SN Plus - Άδεια χρήσης από τον Μάιο του 2018 ως συμπλήρωμα του API SN κ

αι του ILSAC GF-5 για να διασφαλιστεί ότι τα λιπαντικά κινητήρα προστατεύουν σωστά 

από την προανάφλεξη χαμηλής ταχύτητας (LSPI), ένα σοβαρό πρόβλημα απόδοσης 

κινητήρα που επηρεάζει τον άμεσο ψεκασμό βενζίνης (GDI) και τον υπερσυμπιεστή 

Κινητήρες GDI (T-GDI).

SP - Παρουσιάστηκε από τον Μάιο του 2020, με πρόσθετα πλεονεκτήματα απόδοσης 

που απαιτούνται για την κάλυψη των απαιτήσεων της σύγχρονης τεχνολογίας κινητήρων 

– όπως μείωση μεγέθους κινητήρα, άμεσος ψεκασμός βενζίνης (GDI), 

υπερσυμπίεση και φίλτρα σωματιδίων βενζίνης (GPF). 

  ---------------------- 
Πρότυπο ILSAC για λάδια κινητήρων επιβατικών αυτοκινήτων

Η ILSAC (International Lubricants Standardisation and Approval Committee) 

περιλαμβάνει τους μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων που κατασκευάζουν 

οχήματα στις ΗΠΑ και την Ιαπωνία. Ουσιαστικά, οι προδιαγραφές ILSAC 

είναι η έκδοση οικονομίας καυσίμου των προδιαγραφών API.

Το GF-1 είναι ξεπερασμένο.

Το GF-2 είναι ισοδύναμο με το API SJ. 

Το GF-3 είναι ισοδύναμο με το API SL. 

Το GF-4 είναι ισοδύναμο με το API SM. 

Το GF-5 είναι ισοδύναμο με το API SN. 

Το GF-6A είναι ισοδύναμο του API SP (για XW-20 έως XW-30) 

Το GF-6B είναι ισοδύναμο του API SP (για XW16 και κάτω) 

Οι βαθμοί ILSAC ισχύουν μόνο για τα ιξώδη XW-20 & XW-30. Το GF-4 έχει εισαγάγει 

ένα όριο φωσφόρου 0,08% μέγιστο και όριο θείου 0,2% το μέγιστο, το GF-5 είναι παρόμοιο, 

αλλά εισήγαγε νέες απαιτήσεις σχετικά με την πτητικότητα του φωσφόρου 

και τη συμβατότητα με καύσιμα αιθανόλης.

Το 2020, τα ILSAC GF-6A και ILSAC GF-6B εισήχθησαν με API SP.GF-6A ισχύει 

για ιξώδη όπως 0W-20, 5W-20, 0W-30, 5W-30 & 10W-30. 

Το ILSAC GF-6B ισχύει για ιξώδη χαμηλότερα από XW-20, όπως 0W-16, 0W-12 και 0W-8.

Οι πιο πρόσφατες προδιαγραφές ILSAC, είναι συμβατές προς τα πίσω 

και είναι κατάλληλες για χρήση στη θέση παλαιότερων ταξινομήσεων ILSAC.

 ---------------------
Diesel Πετρέλαιο κατά API

CA - Μηχανές ντίζελ ελαφρού τύπου, υψηλής περιεκτικότητας σε θείο που 

κατασκευάστηκαν πριν από το 1960. Ισοδύναμο με το MIL-L-2104A. Τώρα ξεπερασμένο.

CB - Παρουσιάστηκε το 1949 για κινητήρες ντίζελ μέτριας χρήσης, υψηλής περιεκτικότητας 

σε θείο που κατασκευάστηκαν πριν από το 1962. Τώρα είναι απαρχαιωμένοι.

CC - Παρουσιάστηκε το 1951 για κινητήρες ντίζελ μέτριας έως βαριάς χρήσης

 που κατασκευάστηκαν πριν από το 1991. Ισοδυναμεί με το MIL-L-2104B. Τώρα ξεπερασμένο.

CD - Παρουσιάστηκε το 1955 για κινητήρες ντίζελ βαρέως τύπου, συμπεριλαμβανομένων 

turbo και Caterpillar Series 3, που κατασκευάστηκαν πριν από το 1995. 

Ισοδυναμεί με MIL-L-2104C. Τώρα ξεπερασμένο.

CD-II - Παρουσιάστηκε το 1985. Έγκριση API CD plus Detroit Diesel 6V53T 

για δίχρονους κινητήρες που κατασκευάστηκαν πριν από το 1995. Τώρα είναι απαρχαιωμένο.

CE - Παρουσιάστηκε το 1985 για κινητήρες ντίζελ βαρέως τύπου 

τούρμπο/υπερτροφοδοτούμενους που κατασκευάστηκαν πριν από το 1995. 

Τώρα είναι απαρχαιωμένος.

CF - Εισήχθη το 1994, για κινητήρες ντίζελ εκτός δρόμου, έμμεσου ψεκασμού 

και άλλους που χρησιμοποιούν ένα ευρύ φάσμα τύπων καυσίμων, συμπεριλαμβανομένης 

της υψηλής περιεκτικότητας σε θείο. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αντικατάσταση 

λαδιών CD API. Τώρα ξεπερασμένο.

CF-2 - Παρουσιάστηκε το 1994 για σέρβις δίχρονους πετρελαιοκινητήρες βαρέως 

τύπου από το 1994. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη θέση των λιπαντικών API CD-II.

 Τώρα ξεπερασμένο.

CF-4 - Παρουσιάστηκε το 1990 για τετράχρονους κινητήρες ντίζελ βαρέως τύπου, 

 συμπεριλαμβανομένων των turbo. Μπορεί να αντικαταστήσει τα λάδια API CD & CE. 

Τώρα ξεπερασμένο.

CG-4 - Παρουσιάστηκε το 1995 για τετράχρονους κινητήρες ντίζελ βαρέως τύπου 

που πληρούν τα πρότυπα εκπομπών του 1994 (κάτω από 0,5% θείο). 

Μπορεί να αντικαταστήσει τα λάδια API CD, CE & CF-4. Τώρα ξεπερασμένο.

CH-4 - Παρουσιάστηκε το 1998 για τετράχρονους κινητήρες ντίζελ υψηλής ταχύτητας 

που πληρούν τα πρότυπα εκπομπών του 1998 (κάτω από 0,5% θείο). 

Μπορεί να αντικαταστήσει τα λάδια API CD, CE, CF-4 & CG-4.

CI-4 - Παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2002 για τετράχρονους κινητήρες ντίζελ 

υψηλής ταχύτητας, σχεδιασμένοι να πληρούν τα πρότυπα εκπομπών καυσαερίων

 του 2004 και χρησιμοποιούν καύσιμο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (κάτω από 0,5%). 

Μπορεί να αντικαταστήσει τα λάδια API CD, CE, CF-4, CG-4 & CH-4.

CI-4 - Σύμφωνα με το CI-4 αλλά με περαιτέρω περιορισμούς στο PLUS μετά από ιξώδες 

και απόδοση διάτμησης.

CJ-4 - Παρουσιάστηκε το 2006 για μέγιστο θείο καυσίμου 15 ppm. Ενισχυμένη προστασία 

από τη φθορά, 1,0% ashmaximum. Για κινητήρες που έχουν σχεδιαστεί για να πληρούν 

τα πρότυπα εκπομπών ρύπων για το έτος μοντέλου 2010. 

Aποτελεσματικό όταν χρησιμοποιούνται φίλτρα σωματιδίων και άλλα συστήματα 

μετεπεξεργασίας. Βελτιωμένη απόδοση για το χειρισμό αιθάλης, την οξειδωτική πάχυνση, 

τον σχηματισμό απόθεσης εμβόλου φθοράς του κινητήρα, τον αφρισμό 

και την απώλεια ιξώδους λόγω διάτμησης. 

Μπορεί να αντικαταστήσει τα λάδια API CI-4 Plus, CI-4, CH-4, CG-4 & CF-4

Ξεκινώντας από την 1η Δεκεμβρίου 2016, το API (American Petroleum Institute) κυκλοφόρησε

 δύο νέες προδιαγραφές ντίζελ με στόχο την παροχή βελτιωμένης προστασίας κινητήρα, 

χαμηλότερη οικονομία καυσίμου και να συμβάλει στην τήρηση των νέων περιβαλλοντικών 

 κανονισμών των ΗΠΑ από το 2017. Και οι δύο προδιαγραφές έχουν σχεδιαστεί 

για να παρέχουν βελτιωμένο κινητήρα προστασία για κινητήρες βαρέως τύπου.

Το CK-4 αντικαθιστά αποτελεσματικά το API CJ-4 και είναι συμβατό 

με τις περισσότερες εφαρμογές όπου επί του παρόντος συνιστάται λάδι 

API CJ-4, CI-4/Plus ή CH-4. 

Τα λιπαντικά CK-4 έχουν σχεδιαστεί για χρήση σε τετράχρονους κινητήρες ντίζελ 

υψηλής ταχύτητας που έχουν σχεδιαστεί για να πληρούν τα πρότυπα εκπομπών 

του έτους μοντέλου 2017, επί αυτοκινητοδρόμων και μη οδικών καυσαερίων

 Tier 4 (μείωση σωματιδίων και NOx), καθώς και συμβατό με κινητήρες ντίζελ 

προηγούμενου μοντέλου.

Τα λιπαντικά CK-4 υπερβαίνουν τα κριτήρια απόδοσης των API CJ-4, CI-4/PLUS, CH-4 

και μπορούν να λιπάνουν αποτελεσματικά τους κινητήρες που απαιτούν αυτές τις 

Κατηγορίες Υπηρεσιών API.

Σημείωση: Όταν χρησιμοποιείτε λάδι CK-4 με καύσιμο θείου άνω των 15 ppm, 

συμβουλευτείτε τον κατασκευαστή του κινητήρα για συστάσεις για τα διαστήματα σέρβις.

Αυτά τα λάδια έχουν σχεδιαστεί για χρήση σε όλες τις εφαρμογές με καύσιμα ντίζελ

 που κυμαίνονται σε περιεκτικότητα σε θείο έως 500 ppm (0,05% κατά βάρος). 

FA-4

Τα λιπαντικά API FA-4 είναι λάδια XW-30 ειδικά σχεδιασμένα για χρήση

 σε επιλεγμένους  τετράχρονους κινητήρες ντίζελ υψηλής ταχύτητας που έχουν σχεδιαστεί 

για να πληρούν τα πρότυπα εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG) 

του έτους μοντέλου 2017.

Τα λιπαντικά FA-4 παρέχουν παρόμοιες βελτιώσεις με τα λιπαντικά CK-4, 

αλλά ΔΕΝ είναι συμβατά με παλαιότερους κινητήρες. 

Αυτά τα λιπαντικά έχουν σχεδιαστεί για χρήση σε κινητήρες επί αυτοκινητοδρόμων που 

 κατασκευάζονται από το 2017 και μετά. 

Αυτή η προδιαγραφή απαιτεί λάδι βαθμού ιξώδους XW-30 με χαμηλό ιξώδες HTHS

 (μεταξύ 2,9 cP και 3,2 cP).

Τα λάδια FA-4 ΔΕΝ είναι εναλλάξιμα ή συμβατά με τα λάδια API CK-4, CJ-4, CI-4, CI-4PLUS

 και CH-4. 

Οι χρήστες πρέπει να ανατρέξουν στις συστάσεις του κατασκευαστή του κινητήρα 

για να καθορίσουν εάν τα λιπαντικά API FA-4 είναι κατάλληλα για χρήση με τον κινητήρα τους. 

Τα λάδια FA-4 δεν συνιστώνται για χρήση με καύσιμα με περιεκτικότητα θείου μεγαλύτερη 

από 15 ppm. Για καύσιμα με περιεκτικότητα σε θείο μεγαλύτερη από 15 ppm, ανατρέξτε 

στις συστάσεις του κατασκευαστή του κινητήρα. 

Αυτά τα λιπαντικά έχουν σχεδιαστεί για χρήση σε εφαρμογές σε αυτοκινητόδρομους με 

 περιεκτικότητα σε θείο καυσίμου ντίζελ έως 15 ppm (0,0015% κατά βάρος).

Αυτά τα λάδια αναμειγνύονται σε ένα εύρος ιξώδους υψηλής θερμοκρασίας 

υψηλής διάτμησης (HTHS) 2,9cP–3,2cP για να βοηθήσουν στη μείωση των εκπομπών 

GHG (Green House Gas). Είναι αποτελεσματικά στη διατήρηση της ανθεκτικότητας 

του συστήματος ελέγχου εκπομπών όπου χρησιμοποιούνται φίλτρα σωματιδίων 

και άλλα προηγμένα συστήματα μετεπεξεργασίας.  

-----------

Ο JASO (Japanese Automotive Standards Organization) είναι ένας οργανισμός 

που αποτελείται από μεγάλους κατασκευαστές οχημάτων στην Ιαπωνία. 

Δημιουργήθηκε ως το ιαπωνικό ισοδύναμο με τις προδιαγραφές 

API (American Petroleum Institute) επειδή αυτές δεν ήταν κατάλληλες 

για τις μοναδικές ανάγκες προδιαγραφών των σύγχρονων ιαπωνικών κινητήρων.

 Οι προδιαγραφές API είναι κατασκευασμένες για κινητήρες αυτοκινήτων 

αλλά όχι για κινητήρες μοτοσυκλετών. 

Το 1998 το JASO T903 εισήχθη ως το παγκοσμίως αναγνωρισμένο πρότυπο για λιπαντικά

 τετράχρονων μοτοσυκλετών. Καθορίζει τα απαιτούμενα επίπεδα απόδοσης για ικανοποιητική 

 λίπανση των διαφορετικών σχεδίων μοτοσυκλετών.

Το JASO T903 αποτελείται από δύο κατηγορίες επιδόσεων:

JASO MA: Λάδια για μοτοσυκλέτες με υγρό συμπλέκτη. Αυτά τα λιπαντικά προσφέρουν 

την απαιτούμενη απόδοση τριβής για να αποτρέψουν την ολίσθηση του συμπλέκτη 

και επομένως τροποποιούνται χωρίς τριβή. Αυτά τα λιπαντικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν 

σε τετράχρονους κινητήρες μοτοσυκλετών όπου υπάρχει ένα σύστημα λαδιών για τον κινητήρα, 

το κιβώτιο ταχυτήτων και τον συμπλέκτη. 

Τα λάδια MA είναι κατάλληλα για όλες τις εφαρμογές.

JASO MB: Λάδια για μοτοσυκλέτες με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (σκούτερ). 

Αυτά τα λιπαντικά προσφέρουν την απαιτούμενη απόδοση τριβής με πρόσθετους 

τροποποιητές τριβής που παρέχουν οφέλη στην οικονομία καυσίμου. 

Αυτοί οι τύποι λιπαντικών κυμαίνονται ως λιπαντικά με τη χαμηλότερη τριβή 

σε λιπαντικά 4-χρονων μοτοσυκλετών. Τα λάδια MB δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται 

όταν απαιτείται λάδι MA, καθώς θα μπορούσαν να προκαλέσουν ολίσθηση του συμπλέκτη 

σε μοτοσυκλέτες και επομένως θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο σε σκούτερ. 

Η μετάδοση στα σκούτερ γίνεται με χρήση ιμάντων ή αλυσίδων και επομένως 

δεν απαιτεί λάδι. 

Το 2006, τα MA1 και MA2 προστέθηκαν ως επιπλέον κατηγορίες εντός της προδιαγραφής 

JASO MA. Η κύρια διαφορά μεταξύ αυτών των δύο κατηγοριών είναι η υψηλότερη απόδοση 

τριβής που προσφέρουν τα λάδια MA2. Αυτό σήμαινε ότι από το 2006 και μετά,

 τα λιπαντικά κινητήρα που πληρούν το πρότυπο T903:2006 μπορούν 

να χωριστούν σε τέσσερις προδιαγραφές για λιπαντικά τετράχρονων μοτοσυκλετών:

JASO MA: Αυτή είναι η τυπική προδιαγραφή για λάδια που χρησιμοποιούνται 

σε ένα σύστημα λαδιών (όπου ο κινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων και ο συμπλέκτης 

χρησιμοποιούν το ίδιο λάδι). Αυτά τα λάδια δεν περιέχουν τροποποιητές τριβής.

JASO MA1: Αυτή είναι μια προδιαγραφή χαμηλότερου στάνταρ για μοτοσικλέτες 

που απαιτούν διαφορετικά λιπαντικά για τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων 

και τον συμπλέκτη.

JASO MA2: Αυτή είναι μια προδιαγραφή υψηλότερου προτύπου για σύγχρονες μοτοσυκλέτες. 

Αυτά τα λιπαντικά είναι κατάλληλα για χρήση σε μοτοσυκλέτες που διαθέτουν 

καταλυτικούς μετατροπείς στο σύστημα εξάτμισης.

JASO MB: Αυτή είναι μια προδιαγραφή χαμηλότερου προτύπου για κινητήρες σκούτερ.

------------------- 

Αν και οι παραπάνω προδιαγραφές λαδιών μοτοσικλετών είναι μακράν οι πιο σημαντικές

 και παγκοσμίως αναγνωρισμένες, η JASO εισήγαγε ήδη ένα σύστημα αξιολόγησης

 για δίχρονα λιπαντικά το 1994. Οι ανοχές των σύγχρονων δίχρονων μοτοσυκλετών 

και σκούτερ είναι πολύ μικρότερες και απαιτούν επίσης ένα λάδι που παράγει λιγότερη στάχτη.

Οι ταξινομήσεις λαδιών 2-χρονων JASO είναι:

JASO FA: Αυτή είναι η χαμηλότερη προδιαγραφή που δοκιμάζει την ικανότητα λίπανσης, 

την απορρυπαντικότητα, την αρχική ροπή, τον καπνό της εξάτμισης και το μπλοκάρισμα του 

 συστήματος εξάτμισης. Αυτή η προδιαγραφή έχει κηρυχθεί επίσημα παρωχημένη το 2005, 

αν και εξακολουθεί να χρησιμοποιείται.

JASO FB: Αυτή η προδιαγραφή είναι ελαφρώς υψηλότερη από το JASO FA και δοκιμάζει

 τα ίδια χαρακτηριστικά. Απαιτεί αυξημένη ικανότητα λίπανσης, απορρυπαντικότητα, 

καπνό καυσαερίων και μπλοκάρισμα του συστήματος εξάτμισης. 

Αντιστοιχεί με το ISO Global Specification EGB.

JASO FC: Αυτή η προδιαγραφή απαιτεί τα ίδια αποτελέσματα για τις δοκιμές ικανότητας λίπανσης 

και αρχικής ροπής με το JASO FB, αλλά έχει υψηλότερα πρότυπα για την απορρυπαντικότητα 

και το μπλοκάρισμα του καπνού της εξάτμισης και του συστήματος εξάτμισης. 

Αντιστοιχεί με την Παγκόσμια Προδιαγραφή ISO EGC.

JASO FD: Αυτή η προδιαγραφή έχει τα ίδια πρότυπα με το JASO FC εκτός από μια υψηλότερη 

 απαίτηση απορρυπαντικού. Αντιστοιχεί με την Παγκόσμια Προδιαγραφή ISO EGD. 

Να ελέγχετε πάντα το εγχειρίδιο κατόχου για να δείτε ποιες προδιαγραφές απαιτούνται. 

Εάν αναφέρονται και οι δύο προδιαγραφές API και JASO MA, βεβαιωθείτε ότι έχετε επιλέξει 

ένα λάδι που πληροί τις προϋποθέσεις και για τις δύο προδιαγραφές. 

---------------

Εκτός από τις προαναφερθείσες παγκοσμίως αναγνωρισμένες προδιαγραφές, 

η JASO όρισε επίσης τις ακόλουθες (εν μέρει με συσχέτιση API ή ACEA) προδιαγραφές λαδιού.

JASO DL-1: Ένα λάδι ειδικά σχεδιασμένο για κινητήρες ντίζελ ελαφρού τύπου εξοπλισμένους 

με συσκευές μετά την επεξεργασία καυσαερίων.

JASO DH-1: Λάδι υψηλής θειικής τέφρας σχεδιασμένο για τη λίπανση κινητήρων ντίζελ 

βαρέως τύπου, ακατάλληλο για συσκευές μετά την επεξεργασία καυσαερίων. 

JASO DH-2: Ένα λιπαντικό χαμηλής περιεκτικότητας σε θειική τέφρα σχεδιασμένο 

για τη λίπανση κινητήρων ντίζελ βαρέως τύπου, ιδιαίτερα όταν είναι εξοπλισμένο 

με συσκευές μετά την επεξεργασία καυσαερίων.

JASO GLV-1: Εξαιρετικά χαμηλού ιξώδους, εξοικονόμησης καυσίμου, λάδι κινητήρα 

επιβατικού αυτοκινήτου.

JASO 315-1A: Προδιαγραφή που καθορίζει έναν τύπο υγρού αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 

Dexron Vi. Αυτή η προδιαγραφή μετονομάζεται τώρα σε JASO 1-A.

---------------------- 
Προδιαγραφές - Εγκρίσεις κατασκευαστών αυτοκινήτων (ΟΕΜ) .
Οι κατασκευαστές απαιτούν πλέον τη χρήση λαδιών που πληρούν τις δικές τους  νόρμες.
----------------------
Προδιαγραφές Mercedes-Benz  Daimler

MB 226.5: Αυτή η προδιαγραφή απαιτείται για οχήματα Mercedes με βενζινοκινητήρες 

που παρέχονται από τη RenaultNissan Alliance. Οι απαιτήσεις προδιαγραφών 

είναι παρόμοιες με το MB 229.5.

MB 226.51: Αυτή η προδιαγραφή βασίζεται στο RN0720 και συνιστάται για οχήματα 

Mercedes με κινητήρες ντίζελ με DPF που παρέχονται από τη Renault. 

Τα λάδια που πληρούν αυτές τις προδιαγραφές έχουν πολύ καλή θερμική σταθερότητα 

και συμβατότητα μετεπεξεργασίας.

MB 228.1: Προδιαγραφές λαδιού κινητήρα diesel βαρέως τύπου για κινητήρες MB 

χωρίς ASSYST. Ικανοποιεί τις απαιτήσεις ACEA E2 και πρόσθετων MB.

MB 228.3: Προδιαγραφές λαδιού κινητήρα ντίζελ βαρέως τύπου, πολλαπλών χαρακτηριστικών, 

 υπερβαίνει το MB 228.1.

MB 228.31: Βαρέως τύπου, χαμηλής τέφρας, λάδι κινητήρα ντίζελ.

MB 228.5: Προδιαγραφές λαδιού κινητήρα ντίζελ βαρέως τύπου, πολλαπλών χαρακτηριστικών, 

 υπερβαίνει το MB 228.3 

MB 228.51: Προδιαγραφή λαδιού πετρελαιοκινητήρων βαρέως τύπου που ισχύει 

για κινητήρες υψηλής απόδοσης που πληρούν τα πρότυπα εκπομπών Euro 4. 

Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για απαιτήσεις Euro 3, Euro 2 και Euro 1.

MB 229.1: Για κινητήρες βενζίνης και ντίζελ. Ελάχιστη απαιτούμενη ποιότητα ACEA A2/B2 

με πρόσθετα όρια στον κινητήρα.

MB 229.3: Για κινητήρες βενζίνης και ντίζελ. Ελάχιστη απαιτούμενη ποιότητα ACEA A3/B3/B4

 και MB 229.1. Μπορεί να πιστοποιήσει μόνο λάδια 0/5 W-X. 

MB 229.3: Για κινητήρες βενζίνης και ντίζελ. Ελάχιστη απαιτούμενη ποιότητα ACEA A3/B3/B4 

και MB 229.1. Μπορεί να πιστοποιήσει μόνο λάδια 0/5 W-X.

MB 229.31: Πολύβαθμο λιπαντικό κινητήρα χαμηλού SAPS, συνιστάται τόσο 

για πετρελαιοκινητήρες όσο και για βενζινοκινητήρες Mercedes Benz, Smart και Chrysler. 

Μόνο λιπαντικά κινητήρα χαμηλού ιξώδους που μπορούν να πραγματοποιήσουν 

εξοικονόμηση 1,0% στο χρησιμοποιημένο καύσιμο στη δοκιμή οικονομίας καυσίμου 

M111 (CEC L-54-T-96) μπορούν να λάβουν αυτήν την έγκριση. 

Σε αυτή τη δοκιμή η εξοικονόμηση καυσίμου συγκρίνεται με την απόδοση του λαδιού 

αναφοράς RL 191 (SAE 15W-40).

MB 229.5: Έγκριση MB για λιπαντικά εξοικονόμησης ενέργειας για ορισμένους 

κινητήρες αυτοκινήτων και βαν. Τα εγκεκριμένα λιπαντικά πρέπει να πληρούν 

τις προδιαγραφές ACEA A3, B3 & B4 και ορισμένες πρόσθετες απαιτήσεις της Daimler Chrysler AG. 

Το λάδι πρέπει να είναι στη λίστα έγκρισης.

MB 229.51: Λάδι κινητήρα Low SAPS Long Life για κινητήρες ντίζελ με φίλτρο σωματιδίων 

που πληροί τα πρότυπα εκπομπών EU-4 ->.

MB 229.52: Τα λάδια που πληρούν αυτές τις προδιαγραφές πρέπει να έχουν χαμηλότερη

 περιεκτικότητα σε τέφρα, τουλάχιστον 1% καλύτερη οικονομία καυσίμου σε σύγκριση με τις 

 απαιτήσεις των MB 229.31 & MB 229.51 και καλύτερη σταθερότητα οξείδωσης 

για συμβατότητα με βιοκαύσιμα. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί όπου απαιτείται 

λάδι MB 229.31 ή MB 229.51 . Ακριβώς όπως τα MB 229.5 και MB 229.51, 

αυτή η προδιαγραφή απαιτεί λάδι μεγάλης διάρκειας. 

Προδιαγραφές για κινητήρες BlueTEC OM642.xxx

MB 229.6: Ειδικά σχεδιασμένο για βενζινοκινητήρες στις σειρές μοντέλων 

M270, M274 και M276, για να βελτιώσει περαιτέρω την απόδοση σε αυτές τις μονάδες 

και έτσι να ελαχιστοποιήσει την κατανάλωση καυσίμου. 

Η προδιαγραφή MB 229.6 δεν είναι συμβατή με παλαιότερες προδιαγραφές MB.

MB 229.61: Λάδι χαμηλών SAPs long lfe για χρήση σε βενζινοκίνητα μοντέλα σειρές 

M176 και M256 και ντίζελ σειρές OM 654 και OM 656

MB 229.71: Η προδιαγραφή απαιτεί ελάχιστη υψηλή θερμοκρασία και υψηλό 

ιξώδες διάτμησης HTHS από 2,6 έως 2,9 mPa*s και TBN (Συνολικός αριθμός βάσης) 7,5 

ή υψηλότερος σε ιξώδες 0W-20. Το πρότυπο λαδιού Mercedes-Benz MB 229.71

 συσχετίζεται με τις προδιαγραφές λαδιού ACEA C5.

 
---------------------------
Προδιαγραφές Group BMW
(BMW,Mini,Rolls-Royce)

LONGLIFE-98 : Ειδικό λάδι κινητήρα μεγάλης διάρκειας, εγκεκριμένο από την BMW. 

Αντιστοιχεί επίσης σε ACEA A3/B3, API SJ/CD. Συνήθως απαιτείται για BMW 

που έχουν κατασκευαστεί πριν από το 2002. Απαρχαιωμένο από το 2009.

LONGLIFE-01 : Ειδική έγκριση BMW για πλήρες συνθετικό λάδι μεγάλης διάρκειας ζωής. 

Το προϊόν πληροί τα ACEA A3/B3 & API: SJ/CD EC-II. Απαιτείται συνήθως για BMW 

που κατασκευάστηκαν μετά το 2002. 

Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί όπου συνιστάται λάδι BMW Longlife-98.

LONGLIFE-01 FE : Πλήρες συνθετικό λάδι μεγάλης διάρκειας ζωής 

με ιδιότητες οικονομίας καυσίμου.  Τα λάδια που πληρούν αυτές τις προδιαγραφές 

πρέπει να έχουν χαμηλό ιξώδες HTHS για να πληρούν τις απαιτήσεις οικονομίας καυσίμου τ

ου κατασκευαστή. Αυτά τα λιπαντικά είναι κατάλληλα 

μόνο για τους ακόλουθους κινητήρες : N1x, N2x, N54, N55, N63, N74.

LONGLIFE-04: Ειδική έγκριση BMW για πλήρες συνθετικό λάδι μεγάλης διάρκειας ζωής. 

Τα ιξώδη είναι SAE 0W-30, 0W-40, 5W-30 και 5W-40. 

Συνήθως απαιτείται για BMW εξοπλισμένες με φίλτρο σωματιδίων ντίζελ (DPF).

 Γενική απόδοση: ACEA C3. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί όπου συνιστάται 

λάδι BMW Longlife-98 ή BMW Longlife-01.

LONGLIFE-12 : Ειδικό λάδι κινητήρα για ορισμένους εγκεκριμένους κινητήρες βενζίνης 

και τους ακόλουθους κινητήρες ντίζελ μόνο: Nx7K1, Nx7U1, Nx7O1 από το έτος μοντέλου 2013. 

Δεν είναι κατάλληλο για κινητήρες με 2 ή 3 τούρμπο. 

Συμβατό με ACEA C2. Το ιξώδες είναι SAE 0W-30.

LONGLIFE-14 : Ειδικό λάδι κινητήρα μόνο για τους παρακάτω βενζινοκινητήρες: N20, Bx8 

από το έτος μοντέλου 2014. Δεν επιτρέπεται για κινητήρες ντίζελ.

 Με βάση το ACEA A1/B1-12.

LONGLIFE-17 FE : Premium χαμηλότερα λιπαντικά SAPS. Έχουν σχεδιαστεί για χρήση στους πιο 

 πρόσφατους βενζινοκινητήρες BMW και πετρελαιοκινητήρες ελαφρού τύπου 

με φίλτρα σωματιδίων βενζίνης ή ντίζελ. Τυπικά χαμηλό HTHS (≥ 2,65cP) SAE 0W-20 

με βάση τα βασικά έλαια API Group IV.

---------------------------
Προδιαγραφές VW Group [VAG] - ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ
(Volkswagen, Audi, Seat, Skoda,Bentley,Bugatti,Lamborghini,Porsche). 

VW 500 00: Προδιαγραφή Volkswagen για λιπαντικά πολλαπλής ποιότητας 

για βενζινοκινητήρες με ιξώδες SAE 5W-X/10W-X. Αυτή είναι μια "παλιά" προδιαγραφή 

λαδιού και ισχύει για κινητήρες που κατασκευάστηκαν πριν από το έτος μοντέλου 2000 

(μέχρι τον Αύγουστο του 1999). Τα λιπαντικά με έγκριση που έγινε 

μετά τον Μάρτιο του 1997 έλαβαν μια εναλλακτική, μεταγενέστερη προδιαγραφή VW.

VW 501 01: Συμβατικά λιπαντικά κινητήρα κατάλληλα για ορισμένους βενζινοκινητήρες VW 

που κατασκευάστηκαν πριν από το MY 2000. Αυτή είναι μια «παλιά» προδιαγραφή λαδιού 

και ισχύει για κινητήρες που κατασκευάστηκαν πριν από το έτος μοντέλου 2000 

(μέχρι τον Αύγουστο 1999). Τα λιπαντικά με έγκριση που έγινε μετά τον Μάρτιο του 1997 

έλαβαν μια εναλλακτική, μεταγενέστερη προδιαγραφή VW.

VW 502 00: Λάδι για βενζινοκινητήρες. Διάδοχος των προδιαγραφών VW 501 01 & VW 500 00. 

 Συνιστάται για άτομα που υπόκεινται σε δύσκολες συνθήκες. 

Δεν πρέπει να χρησιμοποιείται για κινητήρες με μεταβλητά διαστήματα σέρβις 

ή για κινητήρες που αναφέρονται σε άλλες προδιαγραφές.

VW 503 00: Λάδι βενζίνης μακράς διάρκειας για αυτοκίνητα VW με WIV 

(σύστημα για μεγαλύτερα διαστήματα σέρβις). 

Πληροί επίσης τις προδιαγραφές ACEA A1, SAE 0W-30 ή 5W-30.

VW 503 01: Αυτή η προδιαγραφή είναι ειδικά για μοντέλα Audi RS4, Audi TT, S3 

και Audi A8 6.0 V12 με αποδόσεις άνω των 180 ίππων, που τρέχουν με μεταβλητά 

διαστήματα σέρβις (30.000 km ή 2 χρόνια). SAE 5W-30. 

Τώρα αντικαθίσταται από την προδιαγραφή VW 504 00.

VW 504 00: Προδιαγραφή βενζίνης μακράς διαρκείας που υπερβαίνει τις προδιαγραφές V

W 503 00 & VW 503 01. 

Τα λιπαντικά VW 504 00 είναι κατάλληλα για κινητήρες που πληρούν τις απαιτήσεις 

των προτύπων εκπομπών ρύπων Euro IV.

VW 505 00: Προδιαγραφή λαδιού πετρελαιοκινητήρα επιβατικού αυτοκινήτου, 

ελάχιστο επίπεδο απόδοσης CCMC PD-2. 

Εμφανίζει τα ιξώδη SAE 5W-50, 10W-50/60, 15W-40/50, 20W-40/50 που απαιτούν μέγιστο 13%  

 απώλεια εξάτμισης και SAE 5W-30/40, 10W-30/40 που απαιτούν 15% μέγ. απώλεια εξάτμισης.

VW 505 01: Ειδικό λάδι κινητήρα για κινητήρες VW turbo diesel με αντλία-μπεκ-μονάδα 

και για κινητήρες turbo diesel V8 common rail. 

Πληροί τις προδιαγραφές ACEA B4 SAE 5W-40. 

VW 506 00: Αυτά τα λιπαντικά είναι κατάλληλα για κινητήρες ντίζελ με εκτεταμένα 

διαστήματα σέρβις έως και 50.000 km/2 χρόνια. Δεν προορίζεται για χρήση σε κινητήρες 

με μία αντλία έγχυσης. Η αλλαγή λαδιών υποδεικνύεται από την ένδειξη ηλεκτρονικού σέρβις. 

Το ιξώδες είναι SAE 0W30.

VW 506 01: Αυτά τα λιπαντικά είναι ειδικά για "Pumpe-Düse" (μονάδα μπεκ ψεκασμού 

ή κινητήρες "PD") που λειτουργούν σε μεγάλα διαστήματα σέρβις (30.000 - 50.000 km / 24 μήνες). 

Η αλλαγή λαδιών υποδεικνύεται από την ένδειξη ηλεκτρονικού σέρβις.

VW 507 00: Λιπαντικά χαμηλού SAPS κατάλληλα για κινητήρες Euro 4 και σχεδόν όλους 

τους κινητήρες ντίζελ VAG από το 2000 και μετά με εκτεταμένα διαστήματα σέρβις, 

μοναδιαίες αντλίες μπεκ ψεκασμού και επίσης κινητήρες Pumpe-Düse ("PD"). 

Εξαιρούνται οι κινητήρες V10, R5 και τα επαγγελματικά οχήματα VW χωρίς τοποθετημένο DPF

 (φίλτρα σωματιδίων ντίζελ) – Αυτά πρέπει να χρησιμοποιούν λάδι προδιαγραφών 506 01. 

VW 508 00: Λάδι βενζινοκινητήρα μεγάλης διάρκειας με βάση τα επίπεδα απόδοσης ACEA C5 

με πρόσθετες δοκιμές VW. SAE 0W-20. 

Δεν είναι συμβατό με παλαιότερες προδιαγραφές της VW. 

VW 509 00: Λάδι κινητήρα ντίζελ μεγάλης διάρκειας με βάση τα επίπεδα απόδοσης ACEA C5

 με πρόσθετες δοκιμές VW. SAE 0W-20. 

Δεν είναι συμβατό με παλαιότερες προδιαγραφές της VW. 

---
Προδιαγραφές VW Group [VAG] - ΚΙΒΩΤΙΩΝ
(Volkswagen, Audi, Seat, Skoda,Bentley,Bugatti,Lamborghini,Porsche)
VW G 009 317  --> Λιπαντικό για μηχανικές και αυτόματες μεταδόσεις με 6 ταχύτητες
VW G 052 145 A2  --> Συνθετική βαλβολίνη με ιξώδες SAE 75W90 για εμπρός και πίσω διαφορικά.
Εφαρμόζεται και σε μπλοκέ
VW G 052 162 A2  --> Ειδικό υδραυλικό λιπαντικό ATF , Κατάλληλο για αυτόματες μεταδόσεις ZF , 
με 4 και 5 ταχύτητες . Μη κατάλληλο για 6τάχυτες εκδόσεις
VW G 052 171  --> Βαλβολίνη με ιξώδες SAE 70W75 
 
--------------
Προδιαγραφές Group Ford
( Ford , Lincoln , Mazda)

M2C913-A: Λάδι κινητήρα, αρχική πλήρωση και σέρβις, SAE 5W-30. 

Αυτή η προδιαγραφή πληροί τις απαιτήσεις ILSAC GF-2, ACEA A1-98 & mB1-98 

και τις πρόσθετες απαιτήσεις της Ford.

M2C913-B: Λάδια κινητήρα που χρησιμοποιούνται για τη λίπανση κινητήρων ανάφλεξης 

με σπινθήρα με βενζίνη και για κινητήρες ανάφλεξης με συμπίεση που χρησιμοποιούν καύσιμα

 ντίζελ. Το λάδι πρέπει να πληροί όλες τις απαιτήσεις των προδιαγραφών ILSAC GF-2 & GF-3, 

των προδιαγραφών ACEA A1-98 & B1-98 και των πρόσθετων απαιτήσεων της Ford.

M2C913-C: Πλήρως συμβατό προς τα πίσω και συνιστάται ανεπιφύλακτα για όλες 

τις εφαρμογές που απαιτούν τις προδιαγραφές Ford M2C913-A και M2C913-B. 

Παρέχει διάφορα οφέλη στον πελάτη, όπως βελτιωμένα οφέλη οικονομίας καυσίμου 

και υψηλή στιβαρότητα στα καύσιμα βιοντίζελ.

Γενικές απαιτήσεις: ACEA A5/B5.

M2C913-D: Τα λιπαντικά που κυκλοφόρησαν το 2012, συνιστώνται για όλους τους κινητήρες 

ντίζελ Ford εκτός από τα μοντέλα Ford Ka TDCi που κατασκευάστηκαν πριν από το 2009 

και τα μοντέλα Ford Galaxy 1.9 TDi που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2000 και 2006. 

Συνιστώνται ειδικά για κινητήρες M39B2C -Αρχικά απαιτήθηκαν λάδια C. 

Τα λάδια που πληρούν αυτές τις προδιαγραφές μπορούν να χρησιμοποιηθούν 

με εκτεταμένα διαστήματα αλλαγής λαδιών και είναι επίσης κατάλληλα 

για χρήση σε κινητήρες που λειτουργούν με βιοντίζελ ή ντίζελ υψηλής περιεκτικότητας σε θείο.

M2C917-A: Ιξώδες λάδι κινητήρα SAE 5W-40 για κινητήρες ντίζελ με αντλία μπεκ. 

Ο κωδικός της Ford για την προδιαγραφή VW 505 01. 

Η ισοδύναμη απόδοση περιλαμβάνει το ACEA A3/B4/C3.

M2C934-B: Λάδι κινητήρα εκτεταμένης αποστράγγισης για οχήματα εξοπλισμένα 

με φίλτρο σωματιδίων ντίζελ (DPF). Γενική απαίτηση είναι το ACEA C1. 

M2C937-A: Ειδικό λάδι κινητήρα για Ford Focus RS. Το ιξώδες πρέπει να είναι SAE 0W-40.

 Η γενική απαίτηση είναι ACEA A3/B4.

M2C945-A: Επίπεδο απόδοσης ILSAC GF-5

M2C947-A: Γενικό επίπεδο απόδοσης: ILSAC GF-5 και API: SN.

M2C948-B: Βασισμένη σε μεγάλο βαθμό στην ακολουθία λαδιών ACEA C2, αυτή η προδιαγραφή

 απαιτεί λιπαντικό χαμηλού SAPS 5W-20 και έχει σχεδιαστεί κυρίως για τον 3κύλινδρο κινητήρα

 EcoBoost του 2012, 1,0 λίτρων. Περιέχει εσωτερικές δοκιμές για οικονομία καυσίμου και έλεγχο

 απόθεσης εμβόλου. Τα λάδια που πληρούν αυτήν την προδιαγραφή πρέπει να παρέχουν 0,9% 

 βελτίωση στην οικονομία καυσίμου σε σχέση με τα κανονικά λιπαντικά 5W-20.

M2C950-A: Ειδικό λάδι κινητήρα για το Ford Focus Diesel 2.0 που κατασκευάστηκε 

από τον Σεπτέμβριο του 2014 και το Ford Mondeo Diesel 2.0 που κατασκευάστηκε από το 2015. 

Το ιξώδες θα πρέπει να είναι SAE 0W-30.

M2C960-A1: λάδι κινητήρα 5W-20 για βενζινοκινητήρες που πληρούν 

τις προδιαγραφές ILSAC GF-6A

M2C961-A1: Πιστοποιημένο API για σέρβις βενζινοκινητήρων ILSAC GF-6 και πληροί 

τα API SP/Resource Conserving και SN PLUS

M2C962-A1: λάδι κινητήρα 0W-20 για βενζινοκινητήρες που πληρούν 

τις προδιαγραφές ILSAC GF-6A

M2C963-A1: Πιστοποιημένο API για σέρβις βενζινοκινητήρων ILSAC GF-6 

και πληροί τα API SP/Resource Conserving και SN PLUS

------------------------------
Προδιαγραφές Group GM-General Motors
(Opel , Chevrolet , Cadillac , Buick , GMC , Vauxhall , Holden)

GM-LL-A-025: Ειδική έγκριση GM για λάδι κινητήρα μεγάλης διάρκειας για βενζινοκινητήρες. 

 Το ιξώδες είναι SAE 0W-30. Το προϊόν πληροί το ACEA A3/B3. Το διάστημα αποστράγγισης 

μπορεί να είναι έως και 30.000 χλμ. Συνιστάται για οχήματα που κατασκευάστηκαν 

πριν από το MY2011.

GM-LL-B-025: Ειδική έγκριση GM για λάδι κινητήρα μεγάλης διάρκειας για κινητήρες ντίζελ. 

Το ιξώδες είναι SAE 5W-40. Το προϊόν πληροί τα ACEA A3/B3/B4. Το διάστημα αποστράγγισης 

μπορεί να είναι έως και 50 000 km. Συνιστάται για οχήματα που κατασκευάστηκαν 

πριν από το MY2011.

GMW 17332: Λάδι κινητήρα Dexos 1 Gen 2

GMW 16177: Λάδι κινητήρα Dexos 2

GMW 18006: Λάδι κινητήρα Dexos™ D

Προδιαγραφές λαδιού κινητήρα GM DEXOS: Τα εγκεκριμένα λάδια GM Dexos συνιστώνται

 να χρησιμοποιούνται σε όλα τα οχήματα της GM εκτός από αυτά που κατασκευάζονται 

με κινητήρες ντίζελ Duramax που απαιτούν λάδι ποιότητας API CJ-4.

GM DEXOS 1: Σχεδιασμένο με βενζινοκινητήρες από το MY 2011 και μετά, το GM Dexos1

αντικαθιστά τις προδιαγραφές GM-LL-A-025, GM6094M & GM4718M. 

Αυτή η προδιαγραφή συνιστάται συνήθως για οχήματα GM που κατασκευάζονται για τις αγορές 

της Βόρειας Αμερικής και της Ασίας. Σε σύγκριση με το ILSAC GF-5, έχει αυστηρότερες 

απαιτήσεις σχετικά με το σχηματισμό απόθεσης εμβόλου, τον αερισμό, τη σταθερότητα 

στην οξείδωση, τη φθορά, την αντλησιμότητα σε χαμηλή θερμοκρασία και την πτητικότητα. 

SAE 0W-20, 5W-20 & 5W-30. 

Dexos 1 με την πιο πρόσφατη ενημέρωση του Dexos 1 GEN 3 από τον Σεπτέμβριο του 2021.

 Η πιο πρόσφατη έκδοση παρέχει βελτιωμένο έλεγχο αερισμού, προστασία υπερσυμπιεστή 

και καθαριότητα κινητήρα, μένοντας μπροστά από τα πιο πρόσφατα βιομηχανικά 

πρότυπα (ILSAC GF-6 ). 

Θα είναι συμβατό με το Dexox 1 Gen 2.

GM DEXOS 2: Η προδιαγραφή GM Dexos2  προορίζεται να είναι η αντικατάσταση 

και των προδιαγραφών GM-LL-A-025 (βενζίνη) και GM-LL-B-025 (ντίζελ) για την ευρωπαϊκή αγορά. 

 Τα λιπαντικά που πληρούν το GM Dexos2 απαιτούνται για οχήματα που κατασκευάζονται 

από το MY2011 και μετά, αλλά είναι επίσης συμβατά με παλαιότερα μοντέλα. 

Αυτή η προδιαγραφή βασίζεται στο πρότυπο ACEA C3, αλλά περιέχει επίσης στοιχεία 

από τη δοκιμή σχηματισμού εναποθέσεων ILSAC GF-4 και τη δοκιμή συσσώρευσης λάσπης 

σε χαμηλή θερμοκρασία. SAE 0W-30, 5W-30, 0W-40 & 5W-40.

GM DEXOS D: Λάδι χαμηλού ιξώδους για οχήματα με κινητήρα ντίζελ με συσκευές επεξεργασίας

 καυσαερίων όπως DPF (φίλτρα σωματιδίων ντίζελ). 

OV0401547-D30 Σύγχρονη προδιαγραφή Opel, βελτίωση του OV0401547 για κινητήρες ντίζελ. 

OV0401547-G30 Σύγχρονη προδιαγραφή Opel, βελτίωση του OV0401547 για βενζινοκινητήρες. 

OV0401547-A20 Σύγχρονη προδιαγραφή Opel για ενεργειακά αποδοτικούς κινητήρες, 

επηρεάζει τους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ

--------------------
Προδιαγραφές Group Renault
(Renault , Dacia , Samsung Motors) 

RD-2: Προδιαγραφή λαδιού κινητήρα βαρέως τύπου που συμμορφώνεται 

με το ACEA E3-96 τεύχος 4 και το Volvo VDS-2. Καταργήθηκε το 2013. 

Μπορεί να αντικατασταθεί από RLD-2.

RLD: Το RLD (Renault Long Drain), είναι μια προδιαγραφή λαδιού κινητήρα 

βαρέως τύπου που συμμορφώνεται με το ACEA E7 και το Volvo VDS-3. 

Καταργήθηκε το 2013. Μπορεί να αντικατασταθεί με RLD-2.

RLD-2: Προδιαγραφή λαδιού κινητήρα βαρέως τύπου που συμμορφώνεται με το ACEA E7-02

 και το Volvo VDS-3.

RLD-3: Προδιαγραφή λαδιού κινητήρα βαρέως τύπου για κινητήρες Euro 5. 

Οι γενικές απαιτήσεις είναι ACEA E9-08 & Volvo VDS-4.

RN0700: Προδιαγραφές λαδιού κινητήρα Renault. εισήχθη το 2007 

με την εισαγωγή του Laguna III. Γενικές απαιτήσεις: ACEA A3/B4 ή ACEA A5/B5.

RN0710: Προδιαγραφές λαδιού κινητήρα Renault. εισήχθη το 2007 

με την εισαγωγή του Laguna III. 

Γενικές απαιτήσεις: ACEA A3/B4 + πρόσθετες απαιτήσεις της Renault.

RN0720: Προδιαγραφές λαδιού κινητήρα Renault. εισήχθη το 2007 

με την εισαγωγή του Laguna III. Γενικές απαιτήσεις: ACEA C4 + πρόσθετες απαιτήσεις Renault. 

Το RN0720 έχει σχεδιαστεί για χρήση σε κινητήρες ντίζελ τελευταίας

 γενιάς εξοπλισμένους με DPF.

RXD: Το EXD (Renault Extra Long Drain) είναι μια προδιαγραφή λαδιού κινητήρα 

βαρέως τύπου, που πληροί τα ACEA E4-99, ACEA E7-04 και Volvo VDS-3. 

Καταργήθηκε το 2013. Μπορεί να αντικατασταθεί από RLD-2 ή ACEA E6.

RN17: Προδιαγραφή πλήρωσης υπηρεσίας Mid SAPS για βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα 

οχήματα EURO 6. Αντικαθιστά παλαιότερες προδιαγραφές, RN700 και RN710. Σ

χεδιασμένο για υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες άμεσης βενζίνης (TGDI) και περιλαμβάνει 

 προστασία φίλτρου σωματιδίων βενζίνης (GPF) και ειδικές δοκιμές για τη διασφάλιση 

της απόδοσης οξείδωσης, της καθαρότητας του εμβόλου και της απόδοσης φθοράς 

βαλβίδας με αιθάλη.

------------------------------------

Προδιαγραφές Group PSA 
Peugeot - Citroen 

Ο γαλλικός όμιλος PSA εξέδωσε ένα σύνολο προδιαγραφών λαδιών το 2009 

προκειμένου να ασκήσει μεγαλύτερο έλεγχο στα λιπαντικά κινητήρα που χρησιμοποιούνται

 στα οχήματά του. Όλες οι προδιαγραφές βασίζονται στις προδιαγραφές της ACEA, 

αλλά απαιτούν επίσης να πληρούνται περαιτέρω προϋποθέσεις.

B71 2290: Η προδιαγραφή λαδιού κινητήρα Peugeot/Citroën εισήχθη το 2009. 

Το B71 2290 είναι ένα λιπαντικό χαμηλού SAPS που προορίζεται για κινητήρες με φίλτρα 

σωματιδίων ντίζελ και με πρότυπα εκπομπών Euro 5. Οι γενικές προδιαγραφές είναι: 

ACEA C2 ή C3 με πρόσθετες δοκιμές PSA.

B71 2294: Η προδιαγραφή λαδιού κινητήρα Peugeot/Citroën εισήχθη το 2009.

 Κύρια προδιαγραφή: ACEA A3/B4 με πρόσθετες δοκιμές PSA.

B71 2295: Πρότυπο λαδιού κινητήρα Peugeot/Citroën για κινητήρα πριν από το 1998.

 Γενικές προδιαγραφές: ACEA A2/B2.

B71 2296: Προδιαγραφές λαδιού κινητήρα Peugeot/Citroën που εισήχθησαν το 2009. 

Γενικές προδιαγραφές: ACEA A3/B4 + πρόσθετες εξετάσεις PSA. 

PSA B71 2300 : Για ρευστότητες 10W40, 10W60, High SAPS, 

βασισμένο σε ACEA A3/B4, PSA Επίπεδο 2.

B71 2312: Προδιαγραφή για λάδια ικανά να αντέχουν τους πιο σοβαρούς θερμικούς 

περιορισμούς μαζί με τα περισσότερα σύγχρονα συστήματα μετεπεξεργασίας συμβατότητα. 

Ισχύει για όλα τα οχήματα Peugeot και Citroen που είναι εξοπλισμένα με κινητήρες 

ντίζελ "BlueHDi" εξοπλισμένους με SCR (Επιλεκτική Μείωση Καταλύτη) που επιτρέπει 

την επεξεργασία NOx (οξείδια του αζώτου) μέσω της χρήσης πρόσθετου AdBlue® 

ή του λεγόμενου "ρευστού καυσαερίων ντίζελ". 

Το πρότυπο απαιτεί επίσης βελτιωμένες ιδιότητες ψυχρής ροής για τη μείωση 

της υδροδυναμικής τριβής του λαδιού, προκειμένου να επιτευχθούν οφέλη 

στην οικονομία καυσίμου, ειδικά όταν το λάδι είναι κρύο. 

Συμμορφώνεται με το ACEA C1/C2 με πρόσθετες απαιτήσεις PSA. 

PSA B71 2010: Για λιπαντικά οικονομίας καυσίμου με ιξώδες 0W20 για σύγχρονους κινητήρες 

(βενζίνη και ντίζελ) από το 2018 και μετά

------------------
FIAT LANCIA ALFA ROMEO GROUP 

9.55535-G1: Πιστοποίηση για λιπαντικά βενζινοκινητήρων που παρέχει οικονομία 

καυσίμου και εκτεταμένη αποστράγγιση. Λιπαντικό συνθετικής βάσης.

9.55535-G2: Πιστοποίηση για λιπαντικά βενζινοκινητήρων με τυπικά χαρακτηριστικά.

9.55535-H2: Πιστοποίηση για λιπαντικά βενζινοκινητήρων,

 παρέχοντας υψηλές επιδόσεις και υψηλό ιξώδες σε υψηλές θερμοκρασίες. 

Το προτεινόμενο προϊόν OEM πληροί επίσης το API: SM, ACEA A3-04/B3-04.

9.55535-H3: Πιστοποίηση για λιπαντικά βενζινοκινητήρων που παρέχουν 

πολύ υψηλές επιδόσεις.

9.55535-D2: Πιστοποίηση για λιπαντικά κινητήρων ντίζελ με τυπικά χαρακτηριστικά.

9.55535-M2: Πιστοποίηση για λιπαντικά με εκτεταμένη αποστράγγιση. 

Το προτεινόμενο προϊόν OEM πληροί επίσης τα ACEA B3-04/B4-04, GM-LL-B-025.

9.55535-N2: Προσόντα για λιπαντικά με πολύ καλά χαρακτηριστικά 

για υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, ντίζελ και βενζίνη, με εκτεταμένη αποστράγγιση. 

Η ελάχιστη απαίτηση είναι ACEA A3/B4-04.

9.55535-S1: Πιστοποίηση για κινητήρα ντίζελ και βενζίνης, με σύστημα 

επεξεργασίας καυσαερίων, λιπαντικά, παραχώρηση οικονομίας καυσίμου 

και εκτεταμένης αποστράγγισης. 

Το προτεινόμενο προϊόν OEM είναι επίσης εγκεκριμένο για το ACEA C2.

9.55535-S2: Πιστοποίηση για κινητήρα ντίζελ και βενζίνης, 

με σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων, λιπαντικά, με εκτεταμένη αποστράγγιση.

 Το προτεινόμενο προϊόν OEM πληροί επίσης: ACEA C3-04, MB 229.51 & API: SM/CF.

9.55535-GS1: Βάση ACEA C2, ιξώδες 0W-30, λάδι κινητήρα MidSAPS 

για τους πιο πρόσφατους βενζινοκινητήρες του Ομίλου Fiat (Fiat, Alfa-Romeo, Lancia).

9.55535-DS1: Βασισμένο σε ACEA C2, ιξώδες 0W30, λάδι  MidSAPS

 για τους πιο πρόσφατους κινητήρες ντίζελ του 

Ομίλου Fiat (Fiat, Alfa-Romeo, Lancia).

-----------------------  

Προδιαγραφές κατασκευαστή Volvo

Συνοψίσαμε τις πιο σημαντικές προδιαγραφές κατασκευαστή για λάδι κινητήρα 

Volvo για εσάς, συμπεριλαμβανομένης της κατηγορίας ιξώδους και του πιθανού 

πεδίου εφαρμογής. 

VCC RB20-2AE 0W20 Σύγχρονοι, ενεργειακά αποδοτικοί κινητήρες αυτοκινήτων. 

VCC 95200356 0W30 Λιπαντικό κινητήρα χαμηλού ιξώδους για κινητήρες βενζίνης και ντίζελ. 

VDS-3 SAE 5W30, 10W30, 5W40, 10W40, 15W40 Λάδι κινητήρα 

για επιλεγμένους κινητήρες ντίζελ σε φορτηγά. 

VDS-4 SAE 5W30, 10W30, 5W40, 10W40, 15W40 Λάδι κινητήρα για επιλεγμένους κινητήρες 

ντίζελ σε φορτηγά

VDS-4.5 SAE 5W30, 10W30, 5W40, 10W40, 15W40 Λάδι κινητήρα για επιλεγμένους 

κινητήρες ντίζελ σε φορτηγά. 

-----------------

Προδιαγραφές βιομηχανίας λαδιών σαζμάν, κιβωτίων, διαφορικών, γραναζιών - API
Το GL είναι συντομογραφία του "GEAR LUBRICANT"

Το API έχει τις ακόλουθες ταξινομήσεις GL: για λάδια ταχυτήτων -

GL-1: Λάδι χωρίς πρόσθετο EP.

GL-2: Συνήθως περιέχει λιπαρά υλικά.

GL-3: Περιέχει ένα ήπιο πρόσθετο EP.

GL-4: Ισοδύναμο με το MIL-L-2105B και συνήθως ικανοποιείται 

από ένα επίπεδο πρόσθετου 50% GL-5.

GL-5: Ισοδύναμο με το MIL-PRF-2105E. Σύσταση κύριας υπηρεσίας πεδίου 

για επιβατικά αυτοκίνητα και φορτηγά σε όλο τον κόσμο.

GL-6: Για σέρβις που περιλαμβάνει υποειδείς ταχύτητες υψηλής μετατόπισης. 

Συχνά χρησιμοποιείται για να περιγράψει λάδια που χρησιμοποιούνται

 σε διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης. (Απαρχαιωμένο πλέον)

MT-1: Για μη συγχρονισμένα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων σε λεωφορεία 

και φορτηγά σε υψηλότερο επίπεδο από το GL-4.

MIL-PRF-2105E: Σχεδιασμένο από τον αμερικανικό στρατό, χρησιμοποιεί 

συμβατικό GL-5 και προσθέτει περισσότερες απαιτήσεις στις προδιαγραφές. 

Τα περισσότερα υποειδικά έλαια συμμορφώνονται με αυτό το πρότυπο. 

Αντικαθίσταται από το SAE J2360 (2003).